OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

zakon paragraf 002Jako statutární zástupci magistrátů a městských úřadů ve věcech personálních a osoby odpovědné za výkon přenesené působnosti na těchto úřadech vyjadřujeme tímto otevřeným dopisem vážné znepokojení nad přípravou převodu agend dávek hmotné nouze, příspěvku na péči a dávek sociální péče pro osoby se zdravotním postižením z kompetence obcí s rozšířenou působností na územně příslušná pracoviště Úřadu práce ČR.


Uvědomujeme si, že toto rozhodnutí je zcela legitimní z pozice státu jako objednatele a zadavatele výkonu státní správy, ovšem příprava převodu těchto kompetencí významně ohrožuje zájmy a práva všech zúčastněných subjektů a zaměstnanců, kteří v současné době výkon této oblasti přenesené působnosti zajišťují.

Technický průběh převodu těchto agend v současné době již přímo ohrožuje schopnost státu garantovat výplatu těchto dávek a příspěvků po 1. lednu 2012. Podle dostupných informací také existuje reálná možnost dalšího a neúměrného krácení příspěvku na výkon přenesené působnosti, který již dnes nedostatečně pokrývá náklady na státem „objednaný“ výkon přenesené působnosti u místních samospráv. Krácením příspěvku na výkon přenesené působnosti může dojít ke snížení kvality i rozsahu náročné práce vykonávané v daném území s poměrně závažnými důsledky.  Dovolte nám, abychom Vás dále seznámili s hlavními fakty, o něž své znepokojení opíráme.

 K dnešnímu dni neexistuje legislativa, která by jednoznačně definovala, v jakém rozsahu budou výše zmíněné agendy převáděny, a která by právně a technicky upravovala celý proces. K dispozici máme pouze kusé a rozporné informace, které neumožňují seriózně jednat se zástupci Úřadu práce ČR. Bude-li příslušná norma schválena v listopadu letošního roku, nebude možné vzhledem k technické a logistické náročnosti celý převod v průběhu jednoho měsíce zvládnout tak, aby byl garantován funkční systém od 1. 1. 2012 (předání spisů, softwarové řešení atd.). 

 ·  Dle našeho názoru existuje jediný postup pro přechod zaměstnanců, který je v souladu s právním řádem České republiky, a to zejména s § 338 zákoníku práce (pokud dochází k převodu agendy, dochází vždy k přechodu zaměstnanců – tzv. delimitace).

 ·  Podle dostupných informací existují oprávněné obavy, že dosavadní příspěvek na výkon státní správy bude v souvislosti s převodem těchto agend krácen ve vyšším procentuálním poměru, než by odpovídalo skutečnosti. Jsme schopni na věrohodných a validních údajích databáze Benchmarkingové iniciativy přesvědčivě doložit realitě odpovídající výši provozních výdajů.


·   Máme-li i v budoucnu plně dostát své odpovědnosti za kvalitní výkon přenesené působnosti, apelujeme na všechny odpovědné činitele, aby příspěvek na výkon státní správy, který nikdy nepokrýval všechny výdaje územních samosprávných celků, nebyl snižován.



Proto navrhujeme:
·  Činit kroky směřující k převodu agend a zaměstnanců teprve poté, co bude k dispozici jasná legislativní úprava. V rámci legislativní normy vytvořit dostatečný časový prostor pro technické a logistické zvládnutí celého procesu převodu. V příslušné legislativě důsledně vycházet z § 338 zákoníku práce a dodržet při převodu agend princip, kdy při převodu činností automaticky přecházejí také příslušní zaměstnanci. V opačném případě by riziko vyplácení odstupného, pracovněprávních sporů apod. bylo přeneseno na územní samosprávy, což může být považováno za krok, který je v rozporu s Ústavou ČR.

·   Dále nesnižovat příspěvek na výkon přenesené působnosti, protože stávající situace ohrožuje její kvalitu a dostupnost.

·  V souvislosti s převodem těchto agend žádáme, aby byl příspěvek odpovídajícím způsobem upraven dle skutečných provozních výdajů a nikoli dle požadavků subjektu nově pověřeného výkonem těchto agend.

Naše návrhy zcela analogicky platí v situacích, kdy by se obdobné návrhy týkaly dalších agend přenesené působnosti (například živnostenské úřady, stavební úřady, dopravně správní agendy). Klademe si také otázku, zda touto změnou nestartují právě opačné procesy, než byly ty, které v roce 2003 vedly k reformě veřejné správy sledující přiblížení státní správy občanům na obcích s rozšířenou působností.

Věříme, že výše uvedené argumenty zvážíte a využijete svého vlivu a odpovědnosti k vyřešení situace, ve které se dnes nacházíme nejen my jako zástupci zaměstnavatelů, ale také naši zaměstnanci, kteří dosud výkon těchto agend zajišťují.

Věříme také, že v této věci zvítězí společný zájem na kvalitním, kompetentním a dostupném výkonu veřejných služeb a přenesené působnosti.

Předem Vám děkujeme za podporu.

Abecední seznam tajemníků, kteří souhlasí s obsahem otevřeného dopisu:
Andrlová Pavlína, Ing., Stod
Bakalík Jiří, Ing., Přerov
Baláš Lubomír, Ing., Prostějov
Bazingerová Iva, DiS., Mosty u Jablunkova
Botek Josef, Ing., Uherské Hradiště
Bouška Miroslav, Ing., Králíky
Broskevičová Marie, Ostrava-Krásné Pole
Budková Bohumila, Ing., Dobříš
Bukovský Václav, Ing., Ostrava-Poruba
Čapková Renáta, Ing., Louny
Dohnal Lubomír, Ing. Dr. Bc., Jihlava
Dvořák Pavel, Ing., Slavkov u Brna
Eidová Helena, Ing., Zlín
Elis Tomáš, JUDr., Opava
Faistauer Petr, Ing., Jilemnice
Fiala Jiří, Mgr., Humpolec
Fišera Jiří, Ing., Chotěboř
Friedelová Eva, Ing., Ostrava-Nová Ves
Fujdiak Marek, Ing.,  Teplice
Gerhard Vladislav, Ing., Praha 18
Halama Vladislav, Ing., Bystřice pod Hostýnem
Hašlar Jaroslav, Ing., Mnichovo Hradiště
Havlík Jan, Ing. MPA, Žďár nad Sázavou
Hofman Emil, JUDr., Horšovský Týn
Holub Petr, PaedDr., Šumperk
Hrabálek Václav, Ing., Šlapanice
Huvarová Kateřina, Ing., Ostrava-Moravská Třebová a Přívoz
Chalupecký Jiří, Ing., Beroun
Chmelík František, Ing., Chrudim
Chovanec Karel, Ing., Litoměřice
Jahoda Michael, Ing., Luhačovice
Kazda Ladislav, Ing., Hořovice
Klenk Ivo, PhDr., Vyškov
Kochová Jana, Mgr., Ostrava-Vítkovice
Krasulová Jana, Ing., Zábřeh
Kubenka Petr, Ing., Frenštát pod Radhoštěm
Kuchta Michal, Mgr., Hořice v Podkrkonoší
Kupčík Josef, Ing., Blansko
Kvěch Ladislav, Ing., Bílina
Ležáková Anna, Ing., Frýdlant nad Ostravicí
Lukešová Ivana, Ing. Bc., Šluknov
Lyčková Šárka, Ostrava-Martinov
Macků Karel, Ing., Dačice
Malíková Marie, Ing., Otrokovice
Martinák Miroslav, Ing., Rožnov pod Radhoštěm
Matocha Josef, Ing., Valšské Meziříčí
Menšík Petr, Ing., Frýdek-Místek
Mentlík Petr, Mgr., Ostrava-Jih
Měřínský Karel, Ing. Bučovice
Miklenda Jaroslav, Ing., Veselí nad Moravou
Mlček Josef, Ing., Bojkovice
Moskala Jiří, Mgr. MPA, Studénka
Mučková Pavlína, Ing., Velká Polom
Nedomová Věra, JUDr., Mohelnice
Nogol Roman, PhDr., Karviná
Novotný Pavel, Ing. Bc., Kravaře
Ondrášková Ilona, Mgr., Uničov
Pavelka Jaroslav, Ing., Vizovice
Pešková Markéta, Ing., Hradec Králové
Petrtýlová Šárka, Ing., Vítkov
Prchal Ivan, Ing., Žamberk
Pudichová Jiřina, Ing., Hlučín
Radková Hana, Ing., Ostrava-Plesná
Rosa Stanislav, Ing., Velké Meziříčí
Semrád Viktor, Bc., Kraslice
Skácelová Alena, Ing. Bc. Ph.D., Bruntál
Sojka Theodor, Ing., Chomutov
Spáčilová Monika, Bc., Louny
Stark Martin, Ing., Slavkov
Stejskal Václav, Ing., Havlíčkův Brod
Stibůrková Miluše, Mgr. Bc., Benešov
Strniště Jiří, Mgr., Ostrava-Hrabová
Sviták Karel, Ing., Aš
Sýkora Václav, Mgr., Cheb
Šikula Václav, Ing., Tišnov
Škubalová Dagmar, Ing. Bc., Plzeň
Špačková Jana, Ing., Moravské Budějovice
Špatková Eva, JUDr., Bystřice nad Perštejnem
Textorisová Alena, Mgr., Třinec
Uhlík Zdeněk, JUDr., Tachov
Uhrová Pavla, Mgr., Ostrava-Mariánské Hory a Hulváky
Válek Kamil, Ing., Uherský Brod
Vašíček Radovan, Ing., Litovel
Večeřa Jiří, JUDr., Mikulov
Večeřa Jiří, JUDr., Mikulov
Vlčková Milena, Ing., Domažlice
Vyplelík Vladimír, Ing. Bc., Hranice
Zajíček Jaromír, Ing. MPA, Děčín
Zemánek Stanislav, Ing., Moravská Třebová
Zimek Radomír, Ing., Vsetín
Zimmermannová Alena, Mgr., Kuřim
Žáková Dagmar, Mgr., Rumburk

REKLAMA

Praha a okolí plné novinek a aktuálních informací

Jižní Čechy plné novinek a aktuálních informací

Úspory energie sledujte na EnergyTV







REKLAMA