REKLAMA

OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

zdravy_kraj_vysocina_ikoKaždý třetí občan Vysočiny ví o tom, že v jeho regionu existuje projekt nazvaný Zdravý kraj. Alespoň jedné aktivity pořádané v jeho rámci se zúčastnil každý devátý.


Informovanost
Třetina obyvatel regionu Vysočina (36%) slyšela, četla nebo z jiných zdrojů ví o projektu nazvaném Zdravý kraj. Dvě třetiny občanů o projektu nevědí, nikdy o něm neslyšeli (64%).
Povědomí o projektu mají častěji lidé mladšího věku (čtyři z deseti), s vyšším (43%) než nižším vzděláním (29%) a rodiče předškoláků (pět z deseti) i dětí školního věku (čtyři z deseti). Z lokálního hlediska jsou nejvíce informováni občané v okresu Třebíč.

zdravy_kraj_vysocina_statistika
Zdroje informací a účast na akcích

V porovnání s průzkumy ohledně Zdravého kraje, realizovanými v regionu v předchozích letech, se i nyní potvrzuje důležitost tištěných médií – časopisů a novin, především regionálních – při utváření povědomí o projektu. Naprostá většina těch, kteří o něm vědí (72%) získávala informace právě z těchto médií. Z neoficiálních zdrojů má značný vliv neformální komunikace. Téměř každý druhý informovaný občan (44%) totiž uvádí, že se o projektu, případně i jeho aktivitách, dověděl od někoho z blízkého okolí (rodinného příslušníka, kamaráda, známého).
Celkově se každý devátý občan již alespoň jednou účastnil akce pořádné v rámci projektu Zdravý kraj (11%). Analýza dat dokumentuje, že se výrazně častěji jednalo o občany, zajímající se o dění v regionu, mimo jiné tím, že např. vlastní tzv. Rodinný pas, aktivně ho využívají, navštěvují trhy propagující regionální výrobky apod.

Co lze konstatovat…
Většina dotazovaných, jak z řad informovaných, tak ostatních, deklarovala prostřednictvím různých otázek svůj zájem dovědět se, co všechno souvisí se Zdravým krajem a tím opět vyzdvihla do popředí význam osvěty. Tu je třeba postavit na nejčastěji využívaných zdrojích informací, ale také na informačním propojení ostatních aktivit kraje zaměřených na určité cílové skupiny (např. Rodinné pasy) nebo na nabídku produktů a služeb regionálního významu.

Zdroj dat: reprezentativní průzkum Dema, a.s., říjen 2010
REKLAMA